Sunday, November 4, 2012

The Alternate Story : Part 5

Sementara Cikgu Azmin ngan budak-budak form 5 laki lain tengah berurusan dengan Faiz budak form 1 yang kena rasuk tu, Mokhzani ngan Amirul Alif yang kat dorm tengah melepak-lepak di kiub JB 35.

"Father, jom la lepas ni teman aku jap jumpa Anis awek aku tu. Dia ni bising-bising pulak aku dah lama tak jumpa dia. Dia ni bukan paham pun cikgu-cikgu ramai target aku. Kang da kantoi habislaa.", kata Mokh.

"Kau ni Mokh, aku pelik camne ko boleh kapel ngan Anis Husna tu. Nama je LDP, tapi perangai.. Hahaha kau sendiri tau kan. Alaa, malam-malam camni takpe la kita nak gi blok form 4 tu. Kan memang LDP semua kena tugas jaga junior masa prep. Dah la, jom gi. Aku teman kau."

Aku tak tau kenapa Mokh ngan beberapa orang lagi panggil Amirul Alif tu 'father'. Tak paham aku. Amirul Alif ni kadang-kadang orang panggil Amirul, tapi ada jugak yang panggil dia Alif. Memang pernah la kan orang panggil dia, tapi aku pulak yang terperasan :p

Diorang berdua ni LDP. Kadang-kadang tu memang ponteng prep la. Best la diorang, sebab LDP kan. Father ni memang selalu ikut Mokh gi mana-mana la. Mokh ni , dia memang tinggi lampai la. Muka pun macam gangster. Tapi perangai gila-gila je. Memang ramai cikgu target dia la. Hehehe..

Jadi Mokh ngan Father pun keluar ikut blok J, menuju kat blok akademik ikut jalan tepi padang maktab. Bila jalan tepi padang tu memang terserempak la kan dengan kejadian histeria tepi masjid tu.

"Eh Mokh, cuba tengok tu. Ada benda dah jadi la.", kata Father.

Masa tu Cikgu Azmin tengah beramah "mesra" dengan Faiz yang tengah histeria. Cikgu Azmin tak puas hati ngan budak tu yang selalu je nak attack dia. Sekali cikgu grab tangan budak tu, bawak dia gi tempat wuduk, mandikan dia ngan air.


"Haaa, kamu nak berhenti tak ni??", jerit cikgu kat Faiz.
Faiz kekal senyap. Nampak gaya dia cam tengah nangis je.
"Haa Tengku, kamu bawak dia ni balik dorm. Suruh mana-mana kawan dia stay ngan dia dalam dorm. Nanti saya callkan parents dia."
Tengku ngan dua lagi kawan budak tu pun bawak dia balik blok I.

"Ahh, Father, habis dah drama tu. Jom la ikut aku gi kelas form 4", kata Mokh.
Diorang berdua pun meneruskan perjalanan. Masa nak naik tangga blok form 4 tu, diorang dengar bunyi dalam tandas tepi tangga tu. Diorang pelik, sebab tandas tu takde orang guna pun. Dengan berdebar-debarnya diorang pun jenguk dalam tandas tu.

AAAHHHH!!

Diorang terkejut, ada perempuan baju putih berdiri dalam tandas tu.


Hoh, lokasi kejadian



No comments:

Update

Dah 5 bulan aku bertapa kat surgical sejak metatarsal aku crack. MC lama, kena extend posting pun lama. Kerja kat wad surgical 4A harini, ke...