Saturday, November 17, 2012

Citer 5D Part 8


TRUUTT… TRUUUTT…

Telefon cikgu Syahmi berbunyik sesaat sebelum rotan besi yang dipegang cikgu menyentuh punggung Faruq…

“Eiii!!! Sapo pulak tepon maso ni!!!”, kata cikgu.. Faruq pulak tengah menadah tangan untuk memanjatkan rasa syukur ke hadrat Ilahi sebab timing yang sangat tepat itu…
“Hello, assalamualaikum….. Ya saya… …Apa dia??.....…tapi saya ada kerja sekarang…. .. emmmm…. Baik….. saya datang sekarang…..”, cikgu Syahmi pun dengan cepat masukkan semula henset 3310 nya dalam poket lalu berkata :
“Kamu berdua nasib baik hari ni… Lain kali saya tak nak dengar kamu berdua buat masalah.. Kalau tak, lagi teruk yang saya bagi kat kamu lain kali… FAHAMMM!!!”, jerit cikgu Syahmi, dan terus blah dari lab bio dengan rasa yang tak puas hati…

Then dengan gembiranya Ekin dan Faruq masuk semula dalam lab dengan senang hati…. Ramai orang mengucapkan tahniah kat diorang berdua sebab terselamat daripada libasan maut cikgu LDP tersebut..
“Ekin, congrats !!!! “, kata Attira Insyiraah dengan hepinya…..
“haha tengs!!! Nasib baik tak kena tadi… hehehe suka3!!”, Ekin menjawab dengan penuh riang..
“Isyy!!! Teke ak tadi!!! Nasib baik cikgu Syahmi gi!! “, kata Faruq lalu terus meletakkan kepalanya atas meja lab (nak tido)… Sejurus kepala Faruq menyentuh meja, tiba-tiba…..

POMM!!!

Semua bebudak 5D terdiam seketika tatkala melihat Cikgu Tim menepuk meja dari depan lab… Cikgu pun tersenyum lebar bila tengok budak2 5D tengah ketakutan…. “Baiklah, cikgu nak bagi tau kamu semua sesuatu!!”

No comments:

Update

Dah 5 bulan aku bertapa kat surgical sejak metatarsal aku crack. MC lama, kena extend posting pun lama. Kerja kat wad surgical 4A harini, ke...