Monday, January 28, 2013

Boleh Lupa Ni...

Assalamualaikum.

Curi masa jap. Hahaha biasalah orang tengah study. Exam lagi 3 hari. Gila ketar habis satu badan ni bila mikir pasal ni. Tapi pada masa yang sama, helo Malaysia dalam 3 hari gak :D

Tadi tengah skrol TL fesbuk tu, ternampak lah post A'an (ex-BWP) pasal doa rabitah hati. Mula-mula aku blur lagi tau. "Doa apa tu?"

Jadi bila Farhana Pasir Puteh kelas 5A tu post doa tu, baruuu aku teringat. Ni hah doanya:

"Hati ini telah berpadu bersatu memikul beban dakwahmu.
Hati ini telah mengikat setia untuk mendaulat dan mendukung syariatMu
di alam maya"

"Maka ya Allah eratkanlah ikatan yang ada 2x
kekalkan kemesraan yang ada, tunjukkanlah jalan yang benar
tunjukkanlah dgn cahayaMu, tiada malam terangi alamMu
hidup suburkanlah dgn ma'riftatMu
tapi jika ingin mematikan nya,
matikan lah sebagai syuhada
dalam perjuangan menegakkan agama yang mulia (2x)"

Yang first part tu aku tak ingat lagi tone dia. Tak taulah sama ada aku nyanyuk atau ada kesalahan dalam lirik tu. Tapi yang second part tu, haaa aku ingat. Aku pun ulang berpuluh kali sebab rasa gembira sangat dapat ingat balik masa dulu.

Doa rabitah hati ni selalunya buat lepas bacaan Yaasin (kot). Semua budak laki dalam masjid buat bulatan, pegang tangan. Yang perempuan tu adalah jemaah dia sendiri. Masyaallah, kalau A'an tak post ni kat fesbuk mesti aku lupa terus pasal doa ni. Isk :'(

p/s : Ada satu lagi benda yang biasa buat bila dalam bulatan tu. Ada sorang cakap kuat-kuat, yang lain ikut. Apa ya? Hmmmm

p/s 2 : Nak start amalkan balik ah doa ni :3

p/s 3 : Nanti bila buat reunion ngan bebudak maktab ni aku nak suruh diorang semua nyanyi doa ni. Aku record. Hehehe

2 comments:

Awan Nina said...

yang sorang sebut kuat, yang lain ikut doa ni laa. olan tak silap yang selalu laung kuat tu. takpun ustaz Syahmi. perenggan first tu mcm lain sikit jee?

Unknown said...

Ha'ah. aku pun rasa perenggan first tu lain. Farhana tersalah ingat kot. Hehehe tapi sebenarnya aku sendiri tak ingat cane yang betulnya

Update

Dah 5 bulan aku bertapa kat surgical sejak metatarsal aku crack. MC lama, kena extend posting pun lama. Kerja kat wad surgical 4A harini, ke...