Tuesday, January 22, 2013

Saya mengaku kalah

Assalamualaikum.

Sebenarnya banyak gila benda yang aku nak update dalam ni, tapi bila dok mikir block exam dah dekat, err.. aku batalkan je la niat tu buat sementara ni. Aku dalam stress mode skang. Banyak gila lecture slide yang harus dibaca, difaham dan dihafal. Heh, tapi meh la aku hupdate (bahasa Lina) sikit pasal motor hari tu.

Pada suatu petang yang indah, di mana angin bertiup sepoi-sepoi bahasa (padahal angin ribut), awan berarak menandakan harimau hujan (?), aku terserempak dengan Jaha (Izhar) lepas balik dari masjid.

J  : Cane Lep? Ok tak basikal baru ko?
A : Ok je. Smooth rasa bila bawak. Biasalah, basikal mahal kan. Hahaha
J  : Ye ke? Happy lah ko kan ada basikal baru tu.
A : Tak hepi sangat la. Sebenarnya.... aku jeles ngan "Al" sebab dia dah ada motor.
J  : Eh. Ko jeles pasal apa?
A : Jeles sebab aku sorang je takde motor. Sedih la kan. Eh tanya jap. Dulu masa housemate ko sume dah beli motor tu, ko tak jeles ke, segan ke pape tak?
J  : Ada lah rasa segan tu.
A : Haa, kan kita sama-sama segan. Yay 
J  : Aku bukan segan sebab aku sorang takde motor, tapi aku segan sebab kena tumpang orang gi kampus. 
A : *terkedu* Oh. Ye ke.. Isk3 (menangis penyesalan. kononnya)
J  : Haha ko wat rilek je la Lep. Lagipun bukannya ko takde transport langsung kan gi kampus. Dulu aku tak beli motor bukan sebab takde duit, tapi sebab aku suka naik basikal. Aku sayang basikal aku tu. Hahaha.

Nak dipendekkan cerita perbualan pun berlangsung panjang sampai masuk jugak topik-topik lain yang tak berkaitan. Jadi tak perlu lah kan aku nak tulis semuanya.  Lepas dah bagi salam nak balik tu, aku pun balik rumah. Aku tengok basikal biru yang aku beli dari "Al" tu. Best jugak basikal ni. Lepas tu baru aku teringat Al cakap kat aku.

"Lep, ko nak beli basikal aku ke tak? Confirmkan la sebab aku dengar basikal Jaha rosak. Kalau boleh dia nak beli jugak basikal aku tu."

Sudahhh... Patutla dia tanya aku pasal basikal tu. Rupanya dia pun nak beli jugak. Cara aku cakap ngan dia tadi gaya cam aku tak bersyukur ngan basikal tu. Sori Jaha T_T

p/s : Tajuk takde kaitan
p/s 2 : Mampus aku kalau dia baca entry ni. Hahaha malu gilaaaa
p/s 3 : Takpe la. Chill2 je kalau ada yang baca ni. Aku kan.. osem.. Wakakaka #tetibe
p/s 4 : Banyaknya aku monolog dalaman ==
p/s 5 : Apa? Tak ingat apa tu monolog dalaman? Gi bukak balik buku komsas SPM dulu
p/s 6 : Best jugak main p/s bebanyak ni
p/s 7 : Kbai


2 comments:

Makram Makhtar said...

Hai berapa banyak P/s daaa...

Bersyukurla dgn apa y ada. Selagi mana kita bersyukr slagi tu lah kita akan rasa cukup (malah akan bertambah meskipun bukn dlm bentuk y kita HENDAK tp dlm bentuk y kita PERLU).

Oh perenggan kat atas tu aku tulis tuk aku.Plis jgn rsa aku poyo sbab bg nasihat tanpa dipinta. hehe

Btw,keep on writing whatever stuff you feel good to share with us. We'll appreciate it. Because when u write it with your heart, it reaches ours too.
(err...skipping la pulok. Waa waa bau budu! kakahkah)

Unknown said...

Awwww... Terharu aku Akram. Thanks :3

Update

Dah 5 bulan aku bertapa kat surgical sejak metatarsal aku crack. MC lama, kena extend posting pun lama. Kerja kat wad surgical 4A harini, ke...