Saturday, January 12, 2013

Tiada duit

Banyak dah aku tweet tadi, tapi biarlah aku nak post sini gak. Heh, aku sebenarnya rasa tercabar sebab 'L' dengan begitu rajinnya banyak meng-update blognya. Jadi aku pun berhasrat untuk tidak mengaku kalah. Ok  kidding. Aku takde masa la nak layan benda-benda macam tu. (padahal main game memanjang)

Sekarang ni musim bebudak biasiswa JPA pokai. Approximately duit masuk pun akhir bulan 1 ni. Sedih ambe sebab bila ajak makan sedap sikit je, diorang cakap takde duit.. takde duit. Aku pun tiap-tiap hari la layan nasi telur ngan indomie je. Masyaallah bila mikir mula tu aku dah rasa muak.

Alkisahnya tadi lepas solat maghrib housemate haku ajak gi luar makan mahal. Heh lu cakap tarak duit. Oh, duit mak ayah rupanya. Housemate aku yang sorang lagi ni yang pokai ni pinjam la duit kitorang buat masa ni.

"Lep, ko takpekan malam ni makan mahal sikit?"
"Aku ok je. Jomm!"

Vroom vroom... Motor dipecut melebihi 120 km sejam. Lepas tu bila dah sampai..

"R & B Grill"

Fuh. Macam high class je ni. Maka kami pun cari tempat duduk yang paling selesa yang dapat memuatkan 4 orang. Oh ya housemate aku yang lain-lain tengah sibuk ngan tournament futsal. Diorang yang anjurkan mende tu. Disebabkan diorang takde, maka dinner tidak termasak di rumah. Dan bila dinner tidak termasak di rumah, datanglah kami ke siniii :D

Bukak menu, air mata aku bercucuran.



Masyaallah, ada harga steak yang mencecah 200,000. Aku makan nasi telur pun baru 5,000. Mau pengsan ambe tengok menu ni. Tapi dengan bimbingan dari housemate aku yang pernah makan sini dulu, aku pun order la menu standardnya, tenderloin australian beef medium rare.


Yang ni cara masak dia. Rare tu masakan yang paling mentah, dan very well done tu masakan yang paling.. err.. paling masak la.


Ni bukan aku punya. Aku tak order begerr..


Main dishku :3


Desert dia memang lejen. Fuhhh


Nama air ni "Equil Sparkling Drink". Aku dengar 'sparkling' tu macam unik, jadi aku pun order. Sekali minum... Heh, air kosong berkarbonat rupanya. Macam yang aku cakap, ni air kosong, yang rasa macam air kosong, cuma ada gas. Hampeh, dah la mahal ==

Tum tam tum tam.. Total dinner aku malam ni 164,000. Lari terus dari bajet aku. Aku draw duit banyak-banyak ni sebab nak bayar untuk yuran make-up test. Haisy.. Nampak gayanya kena draw duit lagi la ni. 

Eh, kenapa nama post ni Tiada Duit? Eh kan ni blog aku, biarla nak letak tajuk apa pun. 

No comments:

Update

Dah 5 bulan aku bertapa kat surgical sejak metatarsal aku crack. MC lama, kena extend posting pun lama. Kerja kat wad surgical 4A harini, ke...