Wednesday, October 3, 2012

Tadop mende nak cerita lahh

Nama aku Al. Panggil saja Al. Umur 19 tahun. Dah setahun aku belajar kat bumi nusantara ni. Tapi aku ada benda nak cerita. Pagi tadi, ada progress test. P-R-O-G-R-E-S-S  T-E-S-T.

Rasa gembira sangat ngan progress test ni. Suka sangat dengan soalan dia. Ada 100 soalan. Bak kata Yonan, ex-groupmate aku, "kalau 100 soal tadi 100 pasien, entah berapa yang mati sekarang". Betul jugak, yang ditanya tu semua ubat yang sesuai untuk dibagi kat pesakit, diagnosis penyakit, rawatan yang mesti dijalankan. Baguslaaa sekurang-kurangnya dapat agak apa yang bakal aku jawab dalam exam 3rd year ngan 4th year nanti. 

Tadi Dr Santosa jaga dewan exam. "You must not go out, even if you finish early. You know, although this exam is not included in your marks, it has it's own goal. One is to train your endurance". Terima kasih doktor Santosa, sekarang saya rasa ketahanan badan jadi lagi kuat lepas menunggu selama sejam setengah tanpa berbuat apa-apa. Ketahanan mental tu.

Tapi risau jugak, tengok soalan-soalan tu, aku sedar betapa banyaknya benda yang kena aku belajar, ingat dan paham. Sekarang ni banyak buat benda lagha. Aisyyy kena ubah sikap ni. Semoga dapat jadik pandai macam Ding (senior dan housemate). Hehehe otak bijak camtu siapa yang tak nak kan :)

Bismillahirrahmaanirrahiim...... [Bukak buku William's Obstetrics and Gynecology]

Oh, kat bawah ni ada beberapa gambar kat sekitar bangunan pascasarjana, tempat aku amik test tadi.




Ni dia Doktor Santoso... Selalu senyum, tapi berwaspadalah... selalu failkan orang masa osce. Urghh 


Groupmates aku. Kiri tu Stef. Kanan tu Shin Sze, the girl with perfect cGPA (4.00) 


No comments:

Update

Dah 5 bulan aku bertapa kat surgical sejak metatarsal aku crack. MC lama, kena extend posting pun lama. Kerja kat wad surgical 4A harini, ke...