Thursday, October 25, 2012

Block Exam 2.1 Tamat!


Menunggu ajal...
Sebelum mula apa-apa, aku nak ucap dulu lah selamat hari raya Aidil-Adha! (besok). Aku sedih sebab tak dapat balik rumah sambut raya dengan keluarga T_T  Korang yang dapat sambut raya dengan keluarga tu manfaatkanla masa tu dengan sepenuhnya. Jangan dok ngadap laptop je (terasa).

Ok, kita ke post yang sebenarnya...

Pagi tadi dah habis block exam.. Yay! Walaupun markah yang aku dapat cuma sederhana (kitorang straight away dapat tau markah), tapi still syukur la. Tapi yang aku pelik kan, bila aku jawab soalan-soalan tu, aku expect aku dapat markah yang mungkin tinggi sikit dari markah yang aku dapat. Bukan aku je, orang lain pun cakap macam tu gak. Banyak kot soalan dari past years, dan aku hafal semua jawapan-jawapannya. Tak tau la kot-kot skema jawapan dia salah ke tak kan. Kitorang ni jawab soalan dalam komputer, so kitorang takleh la nak bincang soalan-soalan tu, yelaa sebab tak dapat pun kertas soalan dia(hardcopy). Tu yang aku rasa problem sikit kot belajar kat sini. I mean, kita tak boleh la nak belajar dari kesilapan, sebab kita tak tau apa silapnya kita masa jawab soalan tadi. Kalau masa sekolah dulu kan senang je kita nak check kesalahan kita, sebab kertas exam tu kita dapat semula.

Ah lupakan semua tu Lep! 



Cantik gila design buku dia. Haha gembira rasa bila dapat lab manual untuk blok 2.2. Aku dah selak-selak sikit buku ni, agak menarik! Adalah belajar pasal labor, pasal baby-baby semua tu. Memang rasa tak sabar nak start blok 2.2. Kali ni aku nak fokus betul-betul, biar block exam dapat 70++ (hangat-hangat taik ayam).. Harap-harap aku dapat skor blok ni ler.. Insyaallah...


Gambar ni takde kaitan

Aduh , memang Jogja panas gila tengahari gini (Kesian kat panas orang cakap dia gila). Dalam bilik aku pasang kipas nombor 3 pun terasa lagi bahang matahari. Hari tu hujan kejap je, then berhenti. Semuanya dari kesan global warming la ni. Ei takde ke kawan-kawan aku yang nak jadi saintis ni. Tolong la cipta apa-apa alat atau mesin untuk kurangkan kesan pemanasan global ni. Bumi memerlukan anda...




Semua tau kan kesan pemanasan global ni. Suhu yang meningkatan akan menyebabkan pencairan iceberg, pastu paras air laut akan meningkat, then dunia akan tenggelam (macam dalam movie). Tapi panas-panas Jogja pun, panas lagi api neraka. Nauzubillahiminzalik. Aku ni baik berhenti merungut. Dahhh, malam ni bukak puasa rumah Azam. Sangat teuja. Salleh masak sedap malam ni > <

Kbai


No comments:

Update

Dah 5 bulan aku bertapa kat surgical sejak metatarsal aku crack. MC lama, kena extend posting pun lama. Kerja kat wad surgical 4A harini, ke...