Sunday, April 14, 2013

The Alternate Story : Part 11

HUAAAHHH...

Aku menguap. Sila bayangkan mulut aku dibuka seluas mulut badak air. Ya Allah tak sopannya! Bukan apa, first time kot aku fly malam tadi, dengan kawan baru aku Syahir. Nak tunjukkan jiwa memberontak seorang remaja lettewwww.. (Style Ijoi).

Suasana dalam kelas macam biasa. Huhhh 3 orang klasmet aku cuba elakkan dari bertemu dan bersapa. Terutama sekali Encik presiden tu, atas sebab-sebab yang sebenarnya agak tidak jelas. Sebelum perselisihan faham aku dengan dia tu, aku selalu je menyelit duduk tepi dia, study sama-sama. Sekarang... Haa nak tengok pun tak sanggup. Tapi sebenarnya aku rasa agak bersalah terhadap dia. Last time aku bertegur-sapa ngan dia masa dia dengan Elia duduk dalam kelas order mekdi. Secara kebetulan masa tu aku pun ada order mekdi dan planning nak makan dalam kelas. Kelakar kan? Kelakar kan? #takkelakarpun

Cerita dilanjutkan pada masa prep petang pukul 3. Macam biasa ada beberapa orang pelajar lelaki tengah berlari keliling padang sambil mengusung tilam masing-masing. Ni confirm la kena denda ngan ustaz Syahmi sebab tak turun prep. Ok, so aku pun melawat kelas 5A dengan harapan nak lepak ngan Tat. Oh, Azri pun ada dengan dia.

"Gila betul la. Habis satu bakul boxer aku tu hilang. Entah sape yang bodoh sangat gi curi.", kata Azri kepada Tat. Aku pun dengan perasaan tak malunya menyelit tepi Tat nak mendengar cerita Azri.

"Dah tu ko pakai boxer sape sekarang ni?", Tat bertanya.

"Aku tak pakai boxer sekarang.", Azri memperlahankan suaranya.

Aku rasa macam nak tergelak je. Sebenarnya aku tau apa jadik dengan boxer Azri tu. Malam tadi masa aku baru je balik maktab dari TC (Teluk Cempedak)....

Aku ternampak kelibat manusia di depan tempat ampaian baju blok J. Aku, Syahir dengan Syuk pun mendekati manusia tersebut.

"Woi fly tak ajak! Hahaha"

"Huk aloh, mu ke Dean. Buat apa kat sini? Malam buta kot ni.", tanya Syahir kepada Amirul Dean. Aku lupa orang panggil 'Din' ke 'Diyan'. Tapi aku rasa dua-dua panggilan tu digunakan. Kalau tak silap la.

"Haha ko nampak tak ni? Ada orang basuh boxer sampai satu bakul.", balas Dean. Bila aku dengar dia cakap ni, aku dah agak mesti dia nak buat dajal dengan boxer-boxer tersebut. Dia ni nakal sikit orangnya.

"Dah tu ko nak buat apa?", tanya Syuk pula.

"Aku nak letak bakul ni depan dorm pompuan. Hahaha". Dean memberitahu pelan jahatnya. Maka aku pun naik ke blok J untuk tidur dan membiarkan Dean dengan pelan jahatnya.

Berbalik semula ke kelas 5A.

"So cane sekarang Azri? Bila ko nak kuar outing beli boxer baru? Outing ada berapa hari lagi ni.", tanya aku.

"Entah la. Tapi kalau boleh aku suruh mak aku post je la boxer hantar gi sini. Lagi cepat. Hahaha"

"Haha gila maju suruh mak hantar boxer guna pos!", kata Tat.

Sambil kitorang bertiga rancak berbual, Alia yang ada dalam kelas tu pun berbisik ke Erin.

"Psstt.. Erin. Haha aku dah tau boxer sape yang ada depan dorm kita tu!"

Dua pelajar tu pun ketawa berdekah-dekah.

Hai. Saya Erin

No comments:

Update

Dah 5 bulan aku bertapa kat surgical sejak metatarsal aku crack. MC lama, kena extend posting pun lama. Kerja kat wad surgical 4A harini, ke...