Saturday, April 20, 2013

Pusat beli-belah

Teluk Cempedak, Kuantan - Akhbar Berita Haruan hari ini menyiarkan berita tentang pembukaan sebuah pusat beli-belah terbaru di kawasan Kuantan iaitu Godzilla Firebird. Dikatakan bahawa pusat beli-belah tersebut bakal menjadi 'hotspot' para remaja yang juga diramal dapat menyaingi pusat beli-belah terkenal KL-Sisi iaitu i-syeitan.

Pemilik pusat beli-belah tersebut, yang hanya mahu dikenali dengan Mr. Muscle, mengatakan bahawa dia berharap bandar Kuantan dapat berkembang maju dan dapat menjadi ibu begara kedua Malaysia. Mr Muscle juga mengatakan bahawa pembukaan pusat beli-belah ini dapat memudahkan penduduk untuk ber-shopping sakan tanpa perlu memandu ke Kuala Lumpur yang mana jaraknya lebih dari 2 marhalah, dan perjalanannya sangat memakan masa dan tenaga.

Dikatakan bahawa Mr Muscle berkolaborasi dengan 2 teman akrabnya iaitu, yang mahu dikenali dengan nama Ajim dan Pomen dalam penjayaan projek ini. Dari temu-duga dengan Ajim, dia berkata bahawa pusat beli-belah ini diharapkan dapat memudahkan para pelajar MRSM Kuantan dan Sekolah Teknik Kuantan untuk fly pada malam harinya, sekaligus memberikan solusi untuk para pelajar yang lapar pada larut malam. Dan dengan itu pusat beli-belah ini akan dibuka 24 jam sehari dan 7 hari seminggu (24/7).

"Dulu saya pun bekas pelajar MRSM Kuantan. Saya faham akan diskriminasi yang dilakukan terhadap kami. Semasa kami SPM dulu, ramai antara kami yang sangat lapar setelah belajar sehingga larut malam.Apabila ada antara kami yang keluar fly, mereka kecewa kerana tidak banyak warung makan yang dibuka pada waktu itu. Jadi dengan pembukaan pusat beli-belah ini, saya berharap para pelajar dapatlah datang dan mengisi perut mereka dengan pelbagai jenis makanan enak di banyak restoran disediakan di dalam pusat beli-belah ini.", katanya lagi.


Sekian itu sahaja berita dari akhbar Berita Haruan.

No comments:

Update

Dah 5 bulan aku bertapa kat surgical sejak metatarsal aku crack. MC lama, kena extend posting pun lama. Kerja kat wad surgical 4A harini, ke...