Wednesday, April 10, 2013

Explosion

Pertama sekali, alhamdulillah.. Habis pun block exam blok 2.4. Soalan dia agak pelik, mencabar, mengelirukan, tapi dapat lah jugak markah yang agak tidak mengecewakan. #bajet

Ada beberapa isu meletup, atau explosion kat internet ni. Mula-mula sekali pasal pilihan raya umum Malaysia, yang kedua pasal ketua kelas kena buli, atau kena belasah la dengan 'kawan-kawan' dia. Scene dia bermula dengan beberapa budak laki berbaju sekolah, dalam kelas menari tarian firaun apa entah. Lepas tu ada sorang budak tengah menggalas beg berdiri kat penjuru kelas tu. Habis budak tu kena belasah ngan 2-3 orang budak ke. Yang tak tahannya ada yang menjerit 'Lan Todak' tuu. Aku tengok komen-komen kat video tu. Heh, Ijat Syafiq eh salah sorang pembuli. Padan muka kau sekarang satu Malaysia dah tau perangai buruk ko.

Aku baca banyak blog, link website semua tunjuk gambar-gambar si budak ni. Tetiba aku rasa.. err.. entah la. Kesian pulak. Ni dah masuk cam kes Ayuni Planet Matoki tu dulu. Aku ni bukan apa, aku cepat kesian la dengan orang. Aku kesian ngan ketua kelas nerd yang kena buli tu, tapi bila aku tengok si pembuli ni dah kena buru kat laman sosial ni, aku dapat rasakan macam mana perasaan dia dalam ketakutan tuh. Tembelang pecah. Sekarang boleh dikatakan takde tempat dia boleh sembunyi. Haha teruk ah perangai aku ni =='

Nampak tak dia tengah cemas? Muahahaha

Sama lah jugak masa aku tengok citer 'La Mujer En El Espejo' masa darjah 4 dulu. Barbara Montesinos ni orang jahat dia. Maritza Ferrer ni pulak orang baiknya. Jadi Barbara ni banyak la buat dajal dalam cerita tu. Tapi time muka dia habis terbakar, lepas tu orang sibuk gi buru dia, kesian lak ngan dia. Aku ni memang 'pengesian' dengan orang camni. Eh apa pulak tiba-tiba masuk telenovela nih. Tapi kalau nak tau sinopsis klik sini

Selamat bercuti kepada kawan-kawan yang baru habis blok exam tadi :)

p/s : Agak-agak kalau aku terlibat dalam kes polis ke hape, nanti orang sibuk-sibuk tak gi promote blog aku kat fesbuk macam si Ijat Syafiq tu? Hak3

No comments:

Update

Dah 5 bulan aku bertapa kat surgical sejak metatarsal aku crack. MC lama, kena extend posting pun lama. Kerja kat wad surgical 4A harini, ke...