Sunday, April 14, 2013

Indah



"Abang sayang sangat dekat awak.", kata aku sambil memeluk pinggang isteriku dari belakang. Dia melepaskan dirinya dari pelukan aku. Berlalu pergi dari aku seperti meminta dikejar. Ahh macam-macam pulak la perangai si isteri ni! Nak tak nak aku pun kejar dia dalam slow motion. Sila bayangkan macam dalam citer blooywood gitu. Aha dapat tu tangkap tangan dia!

"Abang... Saya mengidam nak makan burger la. Boleh tak bawak saya pergi McZ? Hihihi", katanya dengan suara yang comel. Yang sebenarnya perut aku ni pun dah berbunyi bak godzilla yang mengaum. Aku dan si isteri pun berjalan menuju ke McZ. Sambil berjalan tu kitorang tengok matahari terbenam. Langit bertukar menjadi merah. Ah indah sungguh langit pada waktu senja!

Aku dan si isteri duduk berhadapan di meja sambil mengunyah burger masing-masing. Aku renung mata dia. Ah berbunga-bunga hati aku. Syukurlah aku dapat isteri secomel dan sebaik dia ni.

"Em.. Kenapa abang tengok saya macam tu? Jangan la, malulah saya nanti.", katanya sambil menutup mukanya dengan tudung bawalnya yang berwarna merah.

"Kan abang dah cakap tadi, abang sayang sangat kat awak."

"Eleh abang ni mengada-ngada la! Pandang la burger tu!"

Eleh-eleh dia suruh aku tengok burger tu padahal dia sendiri tengah senyum malu.

Lepas makan tu kitorang pun jalan berdampingan sambil berpegangan tangan. Indahnya hidup berumah-tangga ni. Aku pun memejamkan mata. Tiba-tiba aku terdengar bunyi tembakan senapang. Aku terkejut, lalu membukakan mata aku.

"Woi Lep! Cepat amik senapang tu! Tentera zionis dah kepung kita! Apa yang kau duk termenung tu?", kata 'A'. Aku tersedar aku tengah berdiri di tengah medan peperangan.

Tamat.

p/s : Mimpi hanyalah mainan tidur semata-mata :p

No comments:

Update

Dah 5 bulan aku bertapa kat surgical sejak metatarsal aku crack. MC lama, kena extend posting pun lama. Kerja kat wad surgical 4A harini, ke...