Thursday, March 28, 2013

Tipu

Maka pada suatu petang yang indah, aku telah disuruh oleh housemateku yang bernama 'A' untuk pergi membeli beras di kedai runcit yang berhampiran. Aku pun pergilah dengan berat hatinya #ngantukweii

"Beras 3 kilo pak"
"Baik."

Sambil bapak tu menimbang beras, bapak tu cakap kat aku pasal sejarah rumah aku ni. Rumah aku (kami) dah lama tak berpenghuni. Yang tu aku tau, sebab bapak rumah tu yang cakap sendiri. Berapa puluh tahun dah yang tu aku tak tau.

"Dulu rumah itu dihuni orang papua. Kalo dulu itu selalu aja ada yang menjerit, dirasuk hantu."

Entah celah mana tempat yang jadik pusat pemancungan tu. LOL

Lepas tu bapak tu citer apa hentah. Aku sendiri tak paham sangat. Tapi dari apa yang aku dengar, rumah aku ni dulu tempat orang kena pancung kepala dengan Belanda apa entah. Aku macam... wadefan.... Ni rumah la, bukan penjara oiii =='

Ke dalam kolam ni? Hak3

Setakat ni alhamdulilah takde apa-apa kejadian paranormal kat sini. Aku tak tau la bapak tu saja nak menakut-nakutkan aku ke hape.

p/s : kerja aku masak nasik

No comments:

Update

Dah 5 bulan aku bertapa kat surgical sejak metatarsal aku crack. MC lama, kena extend posting pun lama. Kerja kat wad surgical 4A harini, ke...