Tuesday, February 26, 2013

Berjuang!

Habis cuti sem, maka naiklah sem baru, dan naiklah blok baru. Buat masa sekarang aku tengah belajar dalam blok 2.4 : Adolescent.



Adolescent ni bolehlah kita panggil sebagai remaja. REMAJA. Hmmm.. Ni lah sebenarnya waktu yang paling menarik dalam kitaran hidup kita (pendapat aku). Biasalah kan, hormon tak stabil. Mulalah buat benda-benda bodoh. Aku ada buat banyak benda bodoh masa sekolah dulu. Tapi aku tak berniat nak cerita semua tu. 

Boleh dikatakan blok ni adalah blok yang paling best untuk dipelajari. Untuk minggu pertama, kitorang akan belajar pasal perubahan fizikal dan psikologi semasa remaja. Lepas tu tentang sexual behaviour in adolescence gitu-gitu, eye and skin problems in adolescence, social-behavioural problems dan sebagainya. Aku ni pun boleh dikatakan masih remaja, tapi dalam kategori late adolescence( remaja lewat?) lah.

Sepanjang 9 kali aku amik bloc exam sebelum ni, aku ada belajar satu benda : Aku kena hafal A sampai Z lecture slides tu, dan kena betul-betul menguasai topik-topik dalam tutorial. Aku dah serik la block exam dapat markah yang tak berapa nak buatkan aku senyum je. Harap-harap dapat skor la untuk blok kali ni. (padahal aku dah pernah cakap benda yang sama dalam blok 2.2 dulu).

Janganlah bersikap hangat-hangat 'najis' ayam. Hehehe ayat tu biar dengar 'friendly sikit' :p

No comments:

Update

Dah 5 bulan aku bertapa kat surgical sejak metatarsal aku crack. MC lama, kena extend posting pun lama. Kerja kat wad surgical 4A harini, ke...