Tuesday, October 8, 2013

Rag

Berkibar hati saya seperti rama-rama.
Lutut saya berkembang lemah.
Perut saya berasa semacam-macam.(?)
Fikiran saya pergi menjadi kosong.
Mulut saya tidak dapat menuturkan kata-kata.
Muka saya menjadi lebih coklat dari kelapa.(?)
Kaki saya mahu berjalan kepada anda.
Cinta saya ke arah anda tumbuh sedikit,
Setiap kali saya melihat anda.

Apabila saya mula-mula melihat anda, saya tahu bahawa anda benar-benar baik.
Anda tahu bagaimana untuk bercakap dengan junior anda.
Saya tidak pernah berasa begitu selamat menjadi sekitar kanan sehingga saya bertemu dengan abang.
Mata anda menuturkan satu juta perkataan.
Ia seperti anda telah melihat dunia lebih lama daripada ia telah melihat sendiri.
Ketinggian anda mengingatkan saya terhadap pencakar langit yang tinggi.
Kita akan pergi ke atas bersama-sama suatu hari nanti.
Senyuman anda bukan sahaja mencerahkan hari saya, ia juga memberi saya harapan, untuk bangun setiap pagi dengan senyuman.
Saya tidak terfikir hari saya akan disimbahi cahaya matahari sehingga saya bertemu dengan anda.
Anda telah membawa kesan-kesan yang baik dan positif dalam hidup saya.
Saya harap saya boleh menyatakan lebih daripada cinta saya kepada anda, tetapi baki sembilan perkataan tidak mencukupi.(?)
Sehingga lagi abang, sehingga lagi(?)

................................................................................................................................

Tergelak besar aku baca benda ni. Hahaha. Ayat ni aku jumpa kat kertas yang ada atas meja. Ni semua dari malam tadi la, sesi senior me-ragging bebudak junior. Adoi macam-macam la perangai senior ni. Ayat dia aku tengok pelik semacam. Apa pun memang power la.


No comments:

Update

Dah 5 bulan aku bertapa kat surgical sejak metatarsal aku crack. MC lama, kena extend posting pun lama. Kerja kat wad surgical 4A harini, ke...