Friday, October 18, 2013

Kunci

Entah dari mana la orang boleh tetiba sampai kat blog aku ni. Buat sementara ni aku privatekan dulu. Malu jugak bila post-post mengarut aku ni orang baca. Hahaha.

Nak masuk isu lain ni. Pasal Sabah dengan Sarawak. Ada isu di mana orang nak kedua-dua negeri borneo ni untuk berpisah dari Malaysia. Alasan politik la nak dikatakan. Biasala pemerintah kondem, tak majukan, duit rasuah bla3.

Tapi.. sedih gila wei. Bukan ke lagi baik kalau kita kekal bersatu? Aku ada ramai kot kawan2 dari borneo ni. Tup tap tup tap nanti tengok2 diorang ni dah jadi warganegara asing. Serius aku sedih. Benci pada pemerintah tak semestinya kita benci kat negara. Dah setengah abad kita ni bersama lepas tu nak pulak berpisah. Bila ada orang cadangkan macam tu, aku rasa macam tali silaturrahim tu terputus. Serius. Sebak jugak bila baca berita2 pasal isu ni. Bagi aku kita ni sama je. Kata nak jadikan Islam sebagai ustaziatul alam, tapi nak negara kita berpecah?

p/s : Berharap sangat Sabah dan Sarawak tak keluar dari Kerajaan Persekutuan ni.

No comments:

Update

Dah 5 bulan aku bertapa kat surgical sejak metatarsal aku crack. MC lama, kena extend posting pun lama. Kerja kat wad surgical 4A harini, ke...