Wednesday, October 16, 2013

Penantian seorang bapa

Aku menyangka aku akan menjadi seorang bapa. Sebaik sahaja aku mendengar berita bahawa ada baby kembar lima yang baru dilahirkan, terus hati aku berbunga-bunga. Banyak yang aku dah fantasikan apa yang aku nak buat dengan mereka-mereka ni. Aku nak jaga baik-baik, besarkan dia dengan sihat. Jadi aku pun amik flight balik ke rumah untuk melihat baby2 ni, dan juga emaknya. Aku terus menuju masuk ke dalam bilik aku. Betapa gembiranya mahu melihat baby2 yang comel tu. Namun aku lihat, dan lihat, dan lihat. Eh? Kenapa tak gerak ni?

Tidak... Tidak.. Tidak...

Aku segera check ibunya. Ahh.. Dah ketentuan ilahi. Ibunya, dan anak-anaknya semua sudah mati. Apakan daya, nyawa setiap makhluk ada di tangan Allah. Aku redha dengan apa yang terjadi. Namun begitu, hati ini sentiasa sedih memikirkannya.

p/s : Hamster aku mati T_T


No comments:

Update

Dah 5 bulan aku bertapa kat surgical sejak metatarsal aku crack. MC lama, kena extend posting pun lama. Kerja kat wad surgical 4A harini, ke...