Wednesday, August 29, 2012

Kisah kawan aku

Aku tengah main fb tengah malam-malam buta ni kan, lepas tu ada la kawan lama aku ni message aku. Kitorang berborak lama jugak la.. Tanya pasal life skarang, study mana, result exam, sekolah lama.. Lebih kurang setengah jam jugak la.. Lepas masing-masing dah cakap bai tu, aku pun mula la terfikir kitorang masa kat sekolah dulu.....~ (haa nak start dah cite dia ni)



Dulu aku tak kenal sangat mamat ni. Oh ya, aku rasa aku akan bahaskan kawan aku ni sebagai 'Z'. Setiap kali kalau jumpa je aku rasa tak senang hati, sebab, well, sebab dia sangat pop-ular. Aku ni bukannya suka sangat nak hangout ngan orang camni, sebab bagi aku diorang ni sombong(perrrhhh teruk gila perangai aku dulu). Lagipun aku ada banyak lagi kawan lain yang selalu aku lepak sama-sama. Sampai la suatu hari ni kitorang dapat kelas yang sama. Macam biasa cikgu kelas akan suruh kitorang pilih ketua kelas kann.. Nak dipendekkan cerita aku ngan Z ngan sorang lagi klasmet aku tercalon. Masa proses mengundi, dah obvious Z menang.. Hureiii, semua orang bersorak(ah, sengoti ni. haha).. Then aku pun salam ngan dia, ucap tahniah. Eh, dia senyum kat aku.. Mula saat tu aku rasa dia tu friendly, tak macam yang aku sangka.


Si Z ni ok, tapi yang susah nak kawan ngan dia ni sebab ramai sangat budak pompuan minat dengan dia. Yeah, korang boleh bayang tak? Masa tu kitorang baru abis kelas, lepas tu lepak2 kat bangku tepi hallway. Tetiba entah dari mana datang budak junior pompuan kat kitorang. Aduh, awek dia rupanya. Cakap bisik2, dan aku tak faham diorang cakap pasal apa. Malam tu aku tanya dia... "Eh Z, bukan ko dah ada ke gewe kat KB, yang ko dok tepon memalam buta tu. Yang budak junior tu pun takkanla gewe ko gak?". "Ala lep, lek ah.. Hihihihihi"(dengan nada ketawa yang unik).. Well, sebenarnya budak skolah aku tu dah 3 orang pernah kapel ngan dia, pastu clash. Boleh bayang tak? Dia single, then dapat gewe baru. Uhh sape yang tak jeles?


Perasaan cemburu dapat membunuh


Dari segi psikologi, perempuan tertarik dengan lelaki sebab sexual appealnya. Alah, macam muka yang hensem, atau ketegapan badan, atau sebab memang tertarik dengan attitude seseorang tu. Untuk laki macam aku ni... emm, entah la, nak ada ciri-ciri lelaki idaman tu memang takde la kan. Ah takpela, jodoh kita semua kan dah dicatat di Luh Mahfuz. Sampai masa tu dapat la kita jumpa pasangan masing-masing.

Add caption
Eh, sebenarnya apa yang aku nak citer ni. Ah, takpela kalau takde point pun. Saja nak post, tengah boring-boring kan.. Apapun, aku nak cakap yang aku memang terhutang budi kat Z, sebab dia la gu yang selalu tolong aku dalam matematik, dan dia la yang selalu kejut aku bangun pukul 3 pagi, gi surau, solat hajat, then study. Dia yang bagi aku semangat masa exam dulu. Hmm, bila kita dah besar ni semuanya takkan jadi macam dulu. Semua dah kerja, ada bini sendiri, ada keluarga sendiri, dan ada tanggungjawab masing-masing. Walaupun yang lepas tu tak dapat nak dirasa semula, tapi sekurang-kurangnya kita boleh kekalkan hubungan sebagai kawan sampai ke mati. Semoga kita dapat berjaya dunia akhirat. Insyaallah.


Eh, kat padang ni dulu aku pernah kena denda

No comments:

Update

Dah 5 bulan aku bertapa kat surgical sejak metatarsal aku crack. MC lama, kena extend posting pun lama. Kerja kat wad surgical 4A harini, ke...