Sunday, September 30, 2012

Perginya seorang rakan

Aku bukak twitter hari ni terkejut bila kawan aku bagitau salah sorang kawan aku masa sekolah kat Rantau Petronas baru meninggal dunia sebab accident motor. Memang maut tu boleh datang kat kita bila-bila masa je. Walaupun aku tak rapat mane dengan arwah masa sekolah dulu, tapi kadang-kadang aku lepak jugak dengan geng-geng dia. Arwah ada berlakon dalam drama "Masihkah ada Ramadhan" kat Astro Prima yang ada disiar sepanjang bulan ramadhan lepas. Tak sangka ajal dia tiba secepat tu.

Sebenarnya pagi tadi pun aku accident motor jugak. Terbabas masa turun jalan berbukit. Syukur la tak langgar orang, dan takde tulang-tulang aku yang patah. Cuma calar kat kaki sikit je. Kitorang berdua accident motor, tapi yang membezakan kawan aku tu dah sampai ajalnya. Aku ni pulak belum tahu lagi ajal aku. Mungkin besok, lusa. Siapa tau? Itu semua qada' dan qadar Allah. Semoga roh arwah dicucuri rahmat.

Innalillahiwainnailaihirraajiunn...

No comments:

Update

Dah 5 bulan aku bertapa kat surgical sejak metatarsal aku crack. MC lama, kena extend posting pun lama. Kerja kat wad surgical 4A harini, ke...